Intrebari si raspunsuri



In randurile de mai jos, vom incerca sa va punem la dispozitie cat mai multe informatii si sa raspundem la principalele intrebari legate de Chiptuning.

 

Chiptuning: optimizarea softului din ECU - pentru cresterea performantelor motorului, va avea vreun impact negativ asupra vietii motorului?

Durata vietii motorului nu va scadea, deoarece optimizarea softului din ECU se face pornind de la parametri admisi de producator. Modificarile facute se incadreaza in tolerantele cerute de fabricantul pieselor componente ale motorului. Se poate face si o modificare de soft care sa depaseasca tolerantele date de producator, dar acesta nu este indicata pentru autoturismele care se exploateaza zi de zi. Recomandam o utilizare intr-un mod responsabil si o intretinere corecta a autoturismelor (consumabile schimbate la timp).

 

Dupa chiptuning, imi va creste consumul?

Nu,dar in general cei care cauta crestere de putere nu sunt tentati sa mearga la consum, ci la performante. Astfel, se pot obtine performante mai ridicate dupa realizarea chiptuning-ului, consumul fiind acelasi ca si inainte de modificarea software (insa uneori consumul poate fi mai mare, in functie de stilul de condus). In conditiile unei utilizari normale a autoturismului, consumul poate scadea cu 0.3-0.5 litri la suta de km efectuati..

 

Daca masina mea nu apare in lista de pe site, inseamna ca nu se poate modifica software?

Exista motoare care se pot modifica si nu apar in listele de pe site. Pentru a obtine informatii despre acestea, va rugam sa ne trimiteti un mesaj pe formularul de contact din meniu, in care sa specificati marca, modelul, anul de fabricatie, cilindreea si puterea masinii dumneavoastra. Veti primi raspuns in cel mai scurt timp.

 

Care sunt avantajele chiptuning-ului pornind de la softul original citit de pe masina, fata de chiptuning clasic?

Marele avantaj al remaparii OBD/Bench este ca interventia se face profesionist direct asupra SOFTului original al motorului, neavand astfel loc o interventie HARD asupra calculatolui de motor, adica dezlipire, lipire componente (memorii,procesor,etc. In general noi facem modificarile direct pe mufa OBD, iar in cazurile in care nu se poate face astfel, procesul se va desfasura BDM (pe masa) fara insa a se face lipituri. Interventiile se fac numai cu echipament original Autotuner/KTAG/BDM100/BSL/BSL ADP de la www.evc.de

 

Cu cat va creste puterea motorului?

Pentru motoarele turbo benzina sau diesel, atat cresterea numarului de cai putere cat si a cuplului motor variaza intre 20 si 40%, in functie de modelul masinii. Pentru motoarele pe injectie normal aspirate, cresterea se situeaza intre 8 si 12%. CP si NM

 

Cum se desfasoara procesul si cat dureaza operatiunea de optimizare a softului din ECU?

1. Se citeste softul original prin mufa OBD - portul de diagnoza, Bench - pinii din mufa ECU sau prin portul BDM (aflat in ECU).
2. Se face modificarea software (in general clientii doresc Stage1 sau Stage1+), Fila dumneavoastra se prelucreaza cu WinOLS, furnizat de compania germana www.EVC.de.
3. Dupa optimizare, software-ul se programeaza pe masina dumneavoastra. Acesta este personalizat si se modifica separat, pentru fiecare masina in parte.

 

Masina mea se afla in perioada de garantie. Tuningul este detectabil la reviziile tehnice efectuate la reprezentanta, pot pierde garantia?

La majoritatea masinilor nu este detectabila modificarea, deoarece se pleaca de la softul original si se realizeaza un soft profesionist, de un inalt nivel calitativ. La masinile de generatie mai noua modificarea software este detactabila in reprezentanta

 

Cum se intretin corect motoarele autovehiculelor Turbo Diesel?

Sfaturi pentru motoarele Turbo Diesel (TDI, Dti, CDTI, dCi, CDI, CRD, CRDi, etc… ), sau cele 3 reguli de aur-dupa cum ne mai place noua sa le denumim (valabil atat pentru motoare tunate cat si pentru cele stock):
1. Dupa pornirea motorului, daca acesta nu este la temperatura optima de functionare(de obicei 90 de grade Celsius), se vor evita acceleratiile puternice si e indicat sa se evite turarea motorului peste 2500 rpm, pana in momentul in care motorul va ajunge la temperatura optima. Pentru ca uleiul din motor, din cauza densitatii si vascozitatii, se incalzeste, evident, MAI GREU decat apa. Deci temperatura optima de functionare a motorului va fi atinsa dupa 5-10 minute din momentul in care apa a ajuns la 90 de grade. Respectand aceasta regula, veti prelungi viata injectoarelor, turbinei, motorului cu angrenajele sale.
2. In momentul in care doriti sa accelerati mai puternic, pentru a va strecura in traficul urban, sau pentru a face o depasire in afara localitatii, este indicat sa aveti peste 2200-2300 rpm. Daca motorul este subturat, prin accelerare puternica se va forta in axul turbinei, existand posibilitatea in timp a deteriorarii acestui ax si rezultand in final o turbina stricata. Pentru a evita acest fapt, ori retrogradati in treapta inferioara, ori accelerati treptat pana la 2200-2300 rpm si abia acolo incepeti sa accelerati mai puternic. Respectand aceasta regula, veti prelungi viata turbinei.
3. Dupa un drum lung, cu depasiri multe, sau dupa deplasari in traficul urban, cu plecari/opriri, este indicat ca atunci cand ajungeti la destinatie, dupa ce ati oprit masina, sa scoateti din viteza si sa lasati motorul sa mearga la relanti 2-4 minute. Astfel, axul turbinei se va raci treptat, iar surplusul de ulei din turbina va curge in baia de ulei, evitandu-se astfel crearea in timp a depunerilor de funingine in turbina. De asemenea motorul si componentele lui se racesc treptat. Respectand aceasta regula, prelungiti viata turbinei in primul rand, de asemenea si viata motorului.